Update, het is hier geweldig!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Zjoske Epping - WaarBenJij.nu Update, het is hier geweldig!! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Zjoske Epping - WaarBenJij.nu

Update, het is hier geweldig!!

Door: zjoske

Blijf op de hoogte en volg Zjoske

23 Oktober 2008 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Het vorige berichtje was gestrand op Ko Chang, inmiddels ongeveer 3 weken geleden. Hier hebben we nog een relaxed weekje gehad, waarin we hebben gesnorkeld en onwijs mooie vissen hebben gezien, zoals de gevangenisvis en de regenboogvis; misschien kunnen jullie je er wat bij voorstellen.. Heb mooie foto's geprobeerd te maken met de onderwatercamera, maar geen idee of dat gelukt is. Ook op Ko Chang onwijs lekkere barbeque-eten gegeten, aan het strand een lekker visje en een stuk vlees wat echt onwijs lekker was gemarineerd: alleen daarom al zou ik terug willen naar dit eiland. Bovendien was het ook heel erg mooi daar, een van de mooiste stukjes natuur die ik heb gezien! Na een week bangkok was dit echt heeeel erg relaxed, maar toch moesten we nog een dagje terug naar Bangkok. Na een korte stop daar zijn we per trein doorgereisd naar Petchburi, iets naar het zuiden van Thailand toe. Hier kwamen we savonds in een verlaten dorpje aan, er was bijna geen hostel te vinden en ook geen toerist. Volgende morgen vroeg opgestaan om de mooie tempels te bekijken in dit kleine stadje en smiddags doorgereisd naar Hua Hin. Hiervandaan wilden we het nationaal park bezoeken dat heel mooi scheen te zijn, maar zonder auto was het geen optie om het op een betaalbare manier te bereiken. Het alternatief was het huren van een fiets en een bezoekje aan de olifantenshow. Goede keus, we hebben ons kapot gelachen, vooral wanneer we zelf als proefpersoon op moesten komen draven. Zo kregen we persoonlijk een massage van een olifant, zowel met zijn slurf als met zijn voeten, en het was niet eens pijnlijk! Verder konden de olifanten voetballen, bowlen, schilderen en darten.. Heb er filmpjes van gemaakt dus die kan ik thuis een keer laten zien! Verder was er in Hua Hin weinig te beleven, behalve dat ze hier ook wel een mooi strand hadden, maar het waren toch vooral oudere mensen, en dan met name oudere mannen met jonge thaise vrouwen die hier een bezoekje brachten.
Op 15 oktober zijn we doorgereisd naar Ayutaya, de oude hoofdstad van Thailand. Hier hebben we opnieuw fietsen gehuurd, we spelen hier wel de echte Hollander, en zijn op zoek gegaan naar de oude ruines en tempels waarom Ayutaya bekend staat. Echter, janna en ik waren niet heel erg goed in kaart lezen en dus kwamen we pas na 1 uur fietsen bij de eerste ruine aan, en zo groot is het stadje niet hoor.. haha. Hier wel Thaise jongetjes ontmoet die ons en onze camera erg interessant vonden en graag met ons wilden kletsen en hun namen vertellen en natuurlijk met ons op de foto wilden! S Avonds waren we nog naar een avondmarkt geweest en hebben wat lokale dingetjes geproeft, sommige waren erg lekker, maar sommige waren ook ronduit vies! Oh ja, maar de bananenpannekoeken hier (goede tip Juud) zijn heeeeeeeerlijk, ben er verslaafd aan! Volgende dag zijn we met de trein doorgereisd naar Lopburi, plaatsje wat bekend stond om de ruine met zijn apen, dit was ook echt het enige wat hier te beleven viel. De ruine met de apen was wel heel gaaf, schrok wel even toen er eentje aan mn benen hing (gelukkig was het een mini aap:P) en we zijn dus s avonds met de nachttrein doorgereden naar Sukothai, een historische stad in Thailand. Hier eerst een dagje gerelaxed in het zwembad bij het hostel en de volgende dag historisch park bezocht. Opnieuw veel mooie ruines, maar wel besloten dat we voorlopig genoeg van die dingen en tempels gezien hebben!! S avonds was er daar wel een leuk festival met allemaal kraampjes waar je eten kon halen en een groot podium waar ze echte RThaise dans uitoefenden ;-) Heel netjes heen en weer swingen, meer was het eigenlijk niet!! Was er ook niet zo zeker van of ze het nou echt leuk vonden om te doen!
Volgende dag, inmiddels was het 19 oktober, zijn we doorgereisd naar Chiang Mai met de bus. We haddn geluk dat we nog konden zitten in de bus, de rit duurde 7 uur, want een hoop mensen hebben een aantal uren in het midden van de bus moeten staan.. Hadden wij niet getrokken iig..In Chiang Mai wilden we fietsen huren, maar dat is er de eerste dag niet van gekomen door alle praatgrage Thaise mensen hier! We zijn een aantal keer wat Thaise mannen en jongens tegen gekomen die ons alles wilden vertellen over Chiang Mai en dus waren we zo een aantal uren verder. Toen het heel hard begon te regenen bood een taxichaffeur ons aan om ons te brengen naar allerlei handwerkenmarktjes. Dit was wel heel leuk om te zien hoe ze hier linnen maken en zijde, als ook zilver en echte diamanten. Misschien dat we hier nog een x naar terug gaan, want het was allemaal spotgoedkoop! Heb ook een leuk olifantje op mn tas laten schilderen met Thailand 2008 eronder, dus dat is in ieder geval een mooie blijvende herinnering! S avonds hebben we gegeten met Guus en Naomi, een Nederlands stelletje die we in Lopburi tegen waren gekomen en zijn we naar het Thai Boxen geweest! Was wel heel gaaf om te zien, maar kan nog steeds niet begrijpen dat mensen dit voor de lol doen, zeker de meisjes niet!! In de pauze nog een groot spektakel, het was wel vooraf opgezet, maar toch.. Vier jongens in de ring met blinddoek die vol op elkaar inhakten en elkaar omver schopten, niet te geloven! Later kwamen ze wel langs met een tipbox, dus het zal wel allemaal spel zijn geweest.. Na de Thai Box wedstrijden was er nog een slecht optreden van ladieboys, vooral de vertoning van Celine Dion was heeel erg zielig.. Hier waren we dan ook snel klaar mee!
Volgende dag hebben we een kook en massagecursus geboekt voor de dagen erna en zijn we daarna naar het Hill tribe museum geweest, waar we wat meer te weten zijn gekomen over de bergstammen die hier leven! Heel erg leuk om ook te weten hoe de Akha leeft, waar ons eerste project is! Daarna doorgereden naar de tijgers kingdom. Hier hebben we met tijgers van 11 maanden geknuffeld en geaaid en vet stoere foto's gemaakt! Als ik nog tijd heb komen die nog op internt! Het was wel even schrikken toen er eentje op me af kwam lopen en die nog net op tijd aan zn staart werd getrokken door de begeleiders.. De volgende dag kookcursus gedaan, vet leuk en ook hele leuke leraren en leraressen, die goed engels spraken en er ook grapjes bij maakte! Onze overheerlijke Pad Thai en springrolls leren maken, onze favoriete gerechten hier! Ook de gebakken banaan was overheerlijK!! En als je een date met een jongen wil, moet je gewoon vragen of ze curry paste met je willen maken, dan komt alles goed ;-) haha
Vandaag hebben we een massagecurus gehad van 1 dag, we kunnen nu een uur Thaise massage gevenb, alleen duurt het wat langer omdat we nog alles moeten nakijken in het boekje! Hopelijk tegen de tijd dat we thuis zijn hebben we extra veel op elkaar geoefend en kunnen we het heeeel goed ;-) Dat waren dus zo'n beetje alle avonturen tot nu toe hier!!
Hoop dat alles in Nederland ook nog steeds goed gaat! Super leuk jullie reacties allemaal op mijn berichtje! Bas, de nootjes zijn hier lekker, maar natuurlijk niet zo lekker als die van jou ;-) Verder mis ik iedereen natuurlijk ook, het tennissen zelfs ook een beetje en de gezelligheid van mn vriendinnetjes! En mijn allerliefste vriendje ook!!!!!!!
Tot de volgende keer!

Liefs en knuffel ZJoske

• 23 Oktober 2008 - 16:15

Kees:

Hé Zjoske dat klinkt allemaal goed! Geniet lekker verder.
    Je hebt wel een hele mooie koeiemart gemist overigens! Maar toch wel snert gegeten 22 oktober (gniffel)

• 23 Oktober 2008 - 16:50

Anja Wagemakers:

Hai meiden,

Wat gaaf zeg ,al die dingen die jullie zien en meemaken. Het is maar goed dat je er verslag van maakt anders zou je misschien van alles vergeten.
    Wij verheugen ons natuurlijk al op een heerlijke maaltijd en Thaise massage.
    Wij zijn reuze benieuwd naar de foto's.
    Wanneer gaan jullie met je eerste projekt beginnen?
    Veel plezier verder en tot het volgende bericht.
    liefs, Wilton en Anja

• 23 Oktober 2008 - 18:47

Charles:

He Zjos,

Lekker hoor. Gaaf dat jullie zoveel ondernemen.
    Vergeet niet naar de fullmoon party te gaan op ko samui

Groet,

Charles

• 23 Oktober 2008 - 19:22

Dieke:

He!
    Het klinkt allemaal geweldig zjos! Heb een paar foto's van jan gehad, en daar kan ik maar één ding op zeggen: wauw! Ik ben ook erg benieuwd naar de thaise massage en wil graag als oefenpersoon fungeren! Leuk dat je zoveel op je site schrijft!! Nu kan ik het allemaal een beetje volgen. subtiele hint voor Jan ;-)

• 23 Oktober 2008 - 19:23

Charlotte:

zoooooow klinkt goed zjos! de foto's zijn ook zooooooooo vet echt! als jullie terug zijn moeten jullie wel bananenpannekoeken op clubeten maken he :D
    heeeeeel veel plezier nog kus

• 23 Oktober 2008 - 19:43

Hennie:

leuk hoor al die verhalen. Vervelen is geen optie zo te zien/horen. Geniet er van.

• 23 Oktober 2008 - 21:59

klinkt allemaal weer super leuk!
    Binnenkort koop ik een webcam dus dan kun je ons zien op msn! (als je dat wilt tenminste ;-)).

• 23 Oktober 2008 - 22:00

• 23 Oktober 2008 - 22:00

• 24 Oktober 2008 - 09:42

Barend En Annie:

wij lezen ieder bericht wij genieten van de fotos
    zo tezien vermaken jullie
    je eigen prima ga nog maar fijn verder genieten
    het is hier rotweer wij zij wel een beetje jaloers heel veel vacantie plezier nog toegewenst
    groetjes Barend en Annie

• 24 Oktober 2008 - 09:57

Ruben:

Hoi Zjoske,

wat supergaaf dat je het allemaal zo naar je zin hebt daar. Echt leuke verhalen en leuk om te lezen. Tijgers, olifanten, ik vind het heel erg stoer van jullie dat jullie daar de wereld zo aan het verkennen zijn. Hier is het wat minder spannend en als wij aan het strand gaan eten, waaien en regenen we weg :)

Veel plezier daar en blijf schrijven, is echt leuk!

Groetjes,

Ruben

• 24 Oktober 2008 - 10:53

Adrie:

Ha die lieve Zjoske, leuk die foto's bij je bericht, ik zie je graag!Het straalt van jullie af dat jullie het naar het zin hebben. Dat is leuk om te zien.Bananenpannenkoek lijkt me niets, kan nooit lekkerder zijn dan Pim z'n kaaspannenkoek! Maar je weet ik ben altijd in voor jouw kookkunsten, dus we gaan het wel proberen hoor! Die tijger is wel 'n slag groter dan Mazzel. Ach.......
    Dikke kus Zjos, spreek je zondag weer!

• 24 Oktober 2008 - 12:38

Nikki:

Wauw Zjos, die foto's! Superleuk joh! Leuk om te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Ben wel benieuwd waar je mn ringmaat voor moest weten hoor, hihi! :P Tot belse morgen! Dikke kus!

• 25 Oktober 2008 - 14:15

Guido:

He Zjos,

dit klinkt allemaal wel wat beter dan mijn avonturen in het tropische zwembad van centerparcs vorig weekend... Ik ben erg jaloers haha! Veel plezier nog!

Groetjes Guido

• 27 Oktober 2008 - 18:06

Fiona:

Hi Zjos,

Klinkt goed allemaal zeg...! Leuke foto's ook.

Heel veel plezier nog.

Groetjes,

• 04 November 2008 - 20:29

Judith:

Hey Zjos!
    Je verhalen klinken echt super en heel herkenbaar! Ik zou ook zo weer terug willen zeg.. Maar ik mag ook niet klagen; ben net terug van een hele leuke vakantie in Costa Rica en Nicaragua met m'n jaarclub. Maar zulke lekkere gerechten als de pat thai en die 'banana pancakes' hebben ze daar helaas niet! ;-) Ik vond overigens Chang Mai ook heel relaxed. Van die 'night-market' daar wordt je vanzelf hebberig. :-)
    Heel veel plezier nog de komende tijd. Ben erg benieuwd naar jullie volgende belevenissen!
    x Juud