Kort berichtje voor ons eerste project begint!! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Zjoske Epping - WaarBenJij.nu Kort berichtje voor ons eerste project begint!! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Zjoske Epping - WaarBenJij.nu

Kort berichtje voor ons eerste project begint!!

Door: zjoske

Blijf op de hoogte en volg Zjoske

07 November 2008 | Thailand, Chiang Rai

Hoi hoi!!
Hier nog even een kort berichtje voordat ons eerste vrijwilligersproject begint morgen!! We hebben nog heel wat meegemaakt de dagen na mn laatste berichtje! Op 24 oktober hebben we de fiets gepakt en zijn we naar de zoo van Chiang Mai gefietst, wat een onwijs mooi park was en ik denk ook de grootste die ik ooit gezien heb (maar zeker niet met de meeste dieren). Wel hele speciale dieren gezien, zoals de witte tijger en de enige echte zwart-witte pandabeer!! Hiervoor moesten we zelfs nog extra geld betalen, dat zegt wel hoe bijzonder het is dat ze in een dierentuin te vinden zijn! regels waren ook extra scherp binnen bij de pandabeer. Ook heb ik iets gedaan waarvan ik het nooit voor mogelijk had gehouden, namelijk een echte dikke slang om mn nek gehad!! Ik dacht dat de verzorger hem achter me zou leggen, zoals ik het had gezien bij andere mensen, maar ineens hing dat beest om mn nek en kronkelde die zou lekker omhoog en likte in mn nek! Bah bah, maar wel heel gaaf achteraf! haha :)
De volgende dag was een rustig dagje, zijn naar het handicraft dorpje gereden op de fiets omdat ik daar een aantal leuke souvenirs had gezien die ik nu al een hele tijd met me meedraag, haha:P
De volgende dag wilden we lekker een dagje in het zwembad liggen, maar dit werd verpest door de regen. We besloten toen maar om naar de DOi Suthep te gaan, een van de belangrijkste tempels van thailand bovenop een hele hoge berg. Het leuke was hiervan dat we met een tour meegingen en dat de gids ons dus heel veel kon vertellen over deze tempel. Anders was het weer niet veel meer geweest dan een tempel zoals de vele andere die we al gezien hebben ;-)
De volgende dag begonnen we aan een groter avontuur: we gingen op trekking door de jungle. In het begin wisten we niet zo goed wat we van onze groep moesten verwachten, het waren ook allemaal engelsen, ieren en australiers, dus we moesten goed veel engels praten (iets wat nu ook heel erg verbeterd is)! Het bleek echt een onwijs leuke groep te zijn, waar we heeel veel dingen mee hebben beleefd. Wel heel erg last gehad van spierpijn in mn bovenbenen, zo erg dat ik er bijna niet op kon lopen de dagen erna. hier miste ik dus wel de lekkere massages van mn enige echte fysio ;-).
De eerste dag gingen we eerst naar de markt om eten en water in te slaan en daarna reden we door naar het olifantenkamp waar we geluncht hebben en daarna op een olifant hebben gezeten. Het was nog best lastig om je goed vast te houden, zeker wanneer de olifanten naar beneden liep want dat was af en toe nog best wel stijl, haha. Ik snap nu iets beter dat je uit dat mandje kan vallen, want als je op die momenten niet zat op te letten dan was je de lul.. haha Maar na het olifant rijden hebben we 3,5 uur gewandeld van beneden de berg naar boven aan de berg waar de Lahu mensen woonden, echt een klim waar je u tegen zegt, de gids noemde sommige stukken ook de oh my budha, wat betekende dat het een heeeel zwaar stuk was. Maar Janna en ik waren denk ik wel een van de fitste van de trekking, liepen vooraan en hadden niet altijd het idee dat we weer een pauze nodig hadden. S avonds in het dorpje waar ongeveer 200 mensen woonden lekker avond gegeten bij kaarslicht en nog lekker gezellig gekletst. Alles moest in het engels want op ons na en een andere nederlandse jongen sprak iederteeen vloeiend engels omdat ze uit engeland, ierland en australie kwamen. De meiden van de trip konden zo meedoen in dat programma van del tot dame of zo, maar ze waren wel heeel erg aardig hor, haha. Slechte nachty gehad, matjes waren beroerd hard en het was best koud boven aan de berg en aangezien we geen lekkere warme douche hadden.. maar een ijskoude, maar dan echt ijskoude, werden we ook niet echt warm meer. Maar goed, volgende dag konden we kiezen tussen de moeilijke wandeling en de makkelijke, en wij hebben natuurlijk voor de moeilijke gekozen ;-) Uiteindelijk heel blij, het was af en toe wel echt heel eng omdat we veel naar beneden gingen die dag en het was af en toe best glad en dan zag je de afgrond en de paadjes waren niet heel breed, dus misschien kan je je indenken hoe het was om daar te lopen.. haha, en het meest enge was nog dat de gids ons op gegeven moment op afstand hield en zei dat we moesten wachten, want er was 1m voor hem een king cobra die de bosjs in ging.. de gids was zelf ook echt heel erg geschrokken want hij had nog nooit zo'n grote slang van dichbij gezien. Ben blij dat wij hem niet hebben gezien want ik denk dat ik niet verder had durven lopen, haha. Na ik denk ongeveer 4 uur te hebben gelopen kwamen we aan bij de waterval, waar we even lekker konden zwemmen en uitrusten. Hierna gingen we weer verder naar ons jungle huis, midden in de jungle, waar een onwijs mooie douche was met uitzicht over het bos, aangezien die aan de ene kant helemaal open was, haha dus het was een aparte ervaring, wie weet hoeveel bosjesmannen nu mijn blote billetjes gezien hebben, haha. S avonds weer lekker bij kaarslicht gegeten en daarna kampvuur gemaakt waar we met zn allen hebben gekletst . Nog steeds alles in het engels, wat er zelfs toe leidde dat ik nu nog steeds in het engels dnek en vaak tegen janna in het engels begin te praten, heel apart. Ik had inmiddels pijn aan mn voet en we dachten dat er splinters in zaten dus die gingen we er met zn allen proberen uit te halen met een pincet en een naald, maar uiteindelijk was het niet echt succesvol. Gelukkig heb ik het die dag erna laten zien aan de gids en de mensen uit het junglecamp en die zeiden dat het van een tak was die onder mn voet was gekomen en die hebben het er toen voorizchtig uitgehaald met een naald, zij wisten beter wat ze ermee aan moesten. Mn voet doet nu dan ook geen pijn meer en ik denk dat al het vuiligheid eruit is. Na het ontbijt moesten we nog een half uurtje wandelen naar het raftcamp. Ik was echt onwijs bang voor het raften, helemaal na de uitleg hoe het moest en wat je moest doen wanneer het mis ging, maar het was echt super leuk!! Ben er ook niet uitgevallen en het water was af en toe echt wild, moesten soms ook naar beneden duiken omdat je er anders wel uit zoiu vallen, maar gelukkig hadden we een hele leuke gids en kon die ook echt goed sturen met dat ding. In de boot van janna waren er wel twee meisjes uitgevallen in het wilde water, leek me zo eng maar ze hadden niks dus dat was fijn. Na het raften in grote boot gingen we bamboo raften, wat zo ontzettend grappig was want we zaten op die bambooraft en we gingen echt heen en weer en we kwamen maar niet in evenwicht, dus dat was gillen en lachen tegelijk en dat is best lastig als je moet plassen, want dat kan dan niet in dat water omdat er anders allemaal beestjes omhoog komen die je liever niet wilt zien, haha. Maar goed, dat was dus ook heel leuk om te doen, had ook een grote spin op mn nek zitten, gelukkig zag het meisje naast me hem en kon ze hem op tijd met water weg spetteren, haha. Spinnen zijn hier namelijk best groot en zwart, dus die wil je niet op je hebben zitten. Hierna terug gereden naar Chiang Mai en daarna zijn we savonds wezen eten met bijna iedereen en naar een kroeg geweest. Whiskey is hier zoo goedkoop, iedereen drinkt hier whiskey met red bull, best lekker moet ik zeggen maar het is best sterk spul, haha! S avonds lig je ook te stuiteren in je bed, want red bull is hier iets sterker dan in Nederland heb ik mij laten vertellen, haha! Dus dat was het avontuur van de trekking. De volgende dag zijn we doorgereisd naar Pai, een plaatsje iets verder richting het Noorden. De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en zijn naar de hot springs gereden, een warmwaterbron wat rechtstreeks uit de grond komt! Dit was wel heerlijk voor mn spierpijn in mn benen (jaja, die had ik nog steeds) en daarna nog een mooie klif gezien en waterval! het scooteravontuur beviel ons wel en we hadden plannen gemaakt om de volgende twee dagen met de scooter naar Mea Hong Son te gaan rijden, en onderweg veel grotten te zien etc... Jammer genoeg werd ik de volgende twee dagen goed ziek (geen verdere details:P), een of andere bacterie in mn maag, maar gelukkig wisten de apothekers daar wat ze me moesten geven! Na drie dagen voelde ik me gelukkig weer topfit en konden we doorreizen naar Tha Thon, waarvandaan we met een boot over de rivier naar Chiang Rai zijn gevaren (super mooie boottocht, zoveel mooie natuur, je bleef je ogen uitkijken!). Hier aangekomen doen we het even rustig aan om ons voor te bereiden op ons project, waarbij we waarschijnlijk lekker veel rijst te eten krijgen, waartschijlijk ook als ontbijt, dus dat wordt wel even wennen, haha! Maar we hebben er wel veel zin in, ondanks dat het reizen ons eigelijk ook wel heeeel erg bevalt!! Jullie horen wel weer van me als ik terug ben van het project! :)
Hoop dat alles in Nederland ook goed gaat, en ik denk wel aan jullie allemaal hoor!! Blijf vooral berichtjes sturen, want dat vind ik echt onwijs leuk om te lezen!! ;-)

Liefs Zjos

  • 07 November 2008 - 08:09

    Janine:

    Hee Zjos,

    Heerlijke verhalen om te lezen. Zie je al helemaal zitten in die bambooraft, haha.
    Wat goed dat het allemaal leuk is! Heel veel plezier, geniet ervan en ben heel benieuwd naar al je foto's en verdere verhalen!

    Liefs Janine

  • 07 November 2008 - 08:49

    Maaike:

    Hey zjos, leuk om al je avonturen te lezen. Je maakt echt heel wat mee, ben stiekem een beetje jaloers. Liefs Maaik

  • 07 November 2008 - 08:58

    Nikki:

    Zusje! Heel veel plezier & succes op je project komende tijd! Ik bel je vanmiddag nog even! Dikke kus! x P.s. Stoere foto's met die slang om je nek, haha!

  • 07 November 2008 - 08:59

    Anja Wagemakers:

    Hai Zjos,

    Het blijft een feestje om te lezen wat jullie allemaal meemaken, geweldig! ook ik ben er wel jaloers op, op een gezonde manier hoor!
    Heel veel plezier en succes bij oeroe boeroe stam????
    liefs, Anja

  • 07 November 2008 - 11:47

    Merel:

    Hee Zjos!!

    De tijd vliegt,maar toch ben je nog even weg. Ik lees al je berichten,,echt onwijs leuk..

    Nog veel plezier en de meiden van de straatweg missen je!!!

    Liefs Merel

  • 07 November 2008 - 12:40

    Barend:

    heerlijk die mooie verhalen telezen wij genieten er elke keer weer van als je weer terug bent kan je ons nog veel vertellen ga nu maar anderen helpen
    over een paar maanden ben je weer bij ons
    groetjes Barend Annie

  • 07 November 2008 - 14:50

    Judith:

    Hey Zjos!
    Thanx voor je leuke verjaardagskaartje! Heb die dag niets bijzonders gedaan. Misschien dat ik binnenkort voor wat meiden nog een borrel geef.
    Balen dat je afgelopen dagen ff ziek bent geweest, maar dat is vrij normaal daar.. af en toe kunnen je darmen al die rijst gewoon ff niet meer handelen! haha. Ik wens julli heel veel succes en plezier met jullie project!
    Sawat die Ka!
    x Juud

  • 07 November 2008 - 14:52

    Naomi Esveldt:

    Heeey Zjos,

    Wat leuk om jullie verhalen nog te lezen!! Gaaf hoor jullie 5 daagse jungle tocht. Guus en ik zijn afgelopen maandag weer teruggekomen in Nederland. wel jammer hoor dat het weer over is. Het zuiden was trouwens erg mooi. Helaas hadden we wel veel regen en viel ons ko phi phi wel een beetje tegen :(. Oh trouwens nog die avond dat we met jullie naar de Thaise box wedstrijd zijn geweest hebben we nog ruzie gehad met die man van de tuk tuk. Hij wilde namelijk 80 bat per 2 personen hebben en niet 80 bat voor z'n 4en. Het ging ons natuurlijk niet om het geld, maar om het principe omdat we 4 keer hadden uitgelegd dat we 80 bat voor 4 personen wilden betalen. De ruzie liep zo hoog op dat we uiteindelijk maar extra betaald hebben. Die man wilde namelijk op een gegeven moment niet meer rijden, terwijl we in the middle of nowhere stonden. He heel veel succes met jullie projecten en geniet van jullie reis!!! Zou je mij trouwens nog 2 foto's willen sturen? Die ene van mij springend voor dat buddha beeld, en die foto van ons vieren in de tuk tuk naar het national park in Sukothai? Dank je!! Mijn mailadres is naomi_esveldt@hotmail.com
    Liefs, Naomi (en Guus)

  • 07 November 2008 - 14:55

    Marielle:

    Hey Zjos,

    zoo leuk om je verhalen te lezen! Mooi dat het allemaal goed haar!

    Liefs, Marielle

  • 07 November 2008 - 15:08

    Naomi:

    Sorry volgens mij had Janna die foto's op haar toestel staan. Zou je het aan haar willen vragen?

  • 07 November 2008 - 18:47

    Saskia:

    Hee zjos!

    Klinkt zo gaaf allemaal en wat leuk dat jullie zo veel fietsen, gaan wij denk ik ook maar doen! Dat jungle avontuur lijkt me geweldig. En je verhalen zijn ook heel handig allemaal tips voor mij straks ;)

    Nog even een vraagje, heb jij nou een thaise simkaart gekocht of niet?

    Kus
    Saskia

  • 07 November 2008 - 22:23

    Bas:

    Gaaf.... kan je nog een ouwe buurman hebben op je bagagedrager ? Ben er zo !

  • 08 November 2008 - 16:05

    Elisa:

    Heee meis!
    Super leuk verhaaltje weer! Ben benieuwd hoe je project is.. Ik heb je ook een maitlje gestuurd dus moet je maar even lezen :).
    Heeel veel plezier!!

    Liefs X Elies

  • 17 November 2008 - 20:07

    Dieke:

    Ha zjos,

    Heb je het naar je zin bij de Aka's? Begreep van Jan dat het echt heel erg leuk is daar en dat jullie een hele leuke groep hebben! Veel plezier daar! Je kan vanaf zaterdag af gaan tellen toch??

    Liefs Dieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Zjoske

Actief sinds 10 Sept. 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 6151

Voorgaande reizen:

28 September 2008 - 20 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: