Het is super geweest,maar helaas afgelopen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Zjoske Epping - WaarBenJij.nu Het is super geweest,maar helaas afgelopen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Zjoske Epping - WaarBenJij.nu

Het is super geweest,maar helaas afgelopen!

Door: zjoske

Blijf op de hoogte en volg Zjoske

18 Januari 2009 | Thailand, Bangkok

Hey allemaal!!

Het zit er helaas bijna op, de laatste twee en een halve week zijn ook echt omgevlogen en we hebben nog zoveel leuke dingen gedaan!! Heerlijk twee weken op de eilanden geweest, maar eerst hadden we nog een dagje in Surat Thani en twee dagen in nationaal park Khao Sok! In Surat Thani hadden we het meest luxe hotel dat we ons maar konden voorstellen, voor nog geen 6 euro per persoon hadden we een heerlijk bed, heerlijke douche en ook nog eens een dinerbuffet en ontbijtbuffet! Echt heerlijk hebben we onszelf daar dan ook verwend!! We zijn in de middag naar een apentrainingcenter geweest, super leuk, waar we gezien hebben hoe de apen (en dit keer op een hele liefdevolle manier!) getraind werden om kokosnoten uit de bomen te halen! Het grappige was dat ze eerst op de peuterschool begonnen, daarna naar de basisschool gingen en als ze echt talent hadden dan gngen ze zelfs door naar de middelbare school, hoe cool!:P Ook nog een poging gedaan tot fitness in het hotel, maar de Thaise apparatuur was lichtelijk verouderd dus lagen we na 10 minuten al in het zwembad! Hier hebben we wel heel sportief veel baantjes getrokken hoor ;-). De volgende dag zijn we vertrokken naar het nationale park, waar we smiddags aankwamen en naar de watervallen zijn gewandeld. Hele beklimming en uiteindelijk hebben we geen waterval gezien, aleen een paar rotsen waar wat water vanaf liep, maar na de watervallen die we in Thailand gezien hadden stelde dit echt helemaal niks voor.. Jammer, maar s avonds stond er een hele spannende nachtsafari op het programma! Ik ben wel een beetje bang in het donker, dus.. Helaas geen echte hele grote wilde dieren gezien zoals we natuurlijk stiekem wel een beetje gehoopt hadden, maar wel een hoop vieze insecten, vogelspinnen en nachtkatten! Wel heel grappig om midden in de nacht door de jungle te lopen, jjammer dat ons lampje het al heel snel had begeven.. haha! De volgende dag hebben we ook weer een wandeling gemaakt, maar dan naar de andere kant van het park. Dit was een stuk mooier, alleen was alles ook een stuk minder duidelijk aangegeven, waardoor we uiteindelijk konden kiezen of we rechts of links zouden gaan en aangezien we erg bang waren om te verdwalen zijn we maar lekker op een strandje gaan liggen, ook heerlijk in het zonnetje met alleen een riviertje voor je en de geluiden van de natuur ;-). Smiddags zijn we terug gegaan naar Surat Thani en hebben weer in ons favoriete hotel geslapen, om vervolgens de volgende morgen naar het eerste eiland van de drie te vertrekken, namelijk Ko Samui! Hier hadden we op aanraden van onze Belgische vrienden een bungalow geboekt en wat bleek: pal aan het strand en de zee! Zo ontzettend mooi, heel veel leuke mensen om te bekijken dus we hebben ons de eerste middag op het strand goed vermaakt! S avonds bleek ons plaatsje wat minder levendig dus hebben we de taxi gepakt naar Chaweng Beach, waar het nachtleven van Ko Samui zich afspeelt! Hier hebben we in een bar lekker gegeten (pizza!!) en later nog wat gedronken en meegespeeld met een quiz, maar het was duidelijk dat we erg slecht waren :P We werden toch nog tweede omdat de meneer van de bar ons wel leuk vond en ons steeds heel veel punten cadeau gaf, haha! :P Toch nog een beetje met ons blonde haar heen en weer geschud,haha! Volgende dag hebben we aan het strand op ons stoeltje heerlijk ontbeten met onze favoriet musli fruit en yoghurt en hebben de rest van de dag geluierd op onze kont,haha! S avonds zijn we samen met onze belgische vrienden naar Chaweng beach gegaan, waar we gegeten hebben en later in een soort coyote ugly bar veel cocktails gedronken, maar ze waren gelukkig niet zo heel sterk,haha! Volgende morgen moesten we nameljk om 7uur klaar staan omdat we op zeesafari gingen! Wat een geweldige dag werd dit!We gingen met de speedboat onderweg naar de eerste plek waar we zouden stoppen en waar we een uur lang gingen snorkelen! De golven waren erg hoog onderweg dus onze magen werden flink heen en weer geschudt, het was voor het eerst dat ik snapte hoe mensen zeeziek konden worden! :P Maar goed, het snorkelen daarna maakte alles goed, weer super mooie vissen gezien, wel wat minder dan de vorig keer! Maar wel echt heel mooi weer. Daarna zijn we door gevaren naar een strandje waar we eerst even heerlijk in de zon hebben gelegen en daarna gingen we zeekayaken.. Nog nooit gedaan, en zal er ook niet zo snel weer aan beginnen. Haha, het was wel heel leuk, maar zo ontzettend zwaar, we zaten in een plastic kayak, zoals een opblaaskayak eruit ziet zeg maar, en daar moesten we ons in voortbwegen over de hele grote golven heen! Het was wel grappig, gelukkig hoefde we niet heel ver, maar onze armen voelden we daarna wel! Gelukkig stond er daarna een heerlijke lunch klaar en daarna zijn we doorgegaan naar het eilandje met het laguna meer waar de film De Beach is opgenomen! Super mooi om te zien, iedereen moet echt mijn filmpje bekijken, want zoals je dat ziet is het echt Thailand in je dromen, haha! Worden jullie al jaloers?:P Heel goed! De dag was nog lang niet voorbij, want toen we een uur terug gevaren hadden naar het vaste land, stond daarna nog een avontuur op ons te wachten: namelijk quad rijden! Het was maar 10 minuten, maar ik heb me goed vermaakt, zeker omdat Janna voor me reed en af en toe bijna omkiepte, dus je kan je voorstellen hoe dat eruit heeft gezien ;-) Natuurlijk was ik zelf ook niet heel goed, maar dat even hierbuiten gelaten, haha :P S avonds waren we kapot en zijn we dus lekker vroeg gaan slapen! Volgende morgen op het strand gaan liggen en omdat het zo hard waaide waren de golven echt geweldig om in te zwemmen, of zeg maar springen! Begin van de middag werd het wat kouder en besloten we om naar Chaweng te gaan, waar we midgetgolf gespeeld hebben en lekker gegeten!Gelukkig voor Thomas won hij met midgetgolf want hij wilde absoluut niet van drie meiden verliezen! Daarna hebben we op het strand lekker weer wat cocktails gedronken en een vuurshow gezien, die nog 100 x beter was dan degene die we daarvoor al hadden gezien! Wel vroeg naar bed gegaan want de volgende dag was het Full Moon Party, waar we al heel lang naar hadden uitgegeken! De dag zelf was niet zo bijzonder, we zijn verhuist naar Ko Phangan en hadden opnieuw een super mooi resort! het strand was wel een beetje leeg, zeg maar gerust leeg want we waren de enige samen met een groep Russen..maar goed, dat gaf ons niet, s avonds gingen we een party maken! Samen met Saskia (mijn nichtje) en Amy en met de Belgische vrienden hebben we er echt een super feestje van gemaakt! Heerlijk strandfeest, niemand die naar zweet stinkt of naar rook en iedereen was lekker aangeschoten!! Echt een topavond dus! ;-) Volgende morgen lekker uitgeslapen en uitgebrakt op het strand en s avonds onszelf heerlijk verwend met een goede pasta! Volgende dag hadden we weer om 12 uur afgesproken met Saskia en Amy en hebben we lekker in de golven gesprongen, uitgebreid gelunched en allerlei leuke winkeltjes afgelopen! We wilden er via een strandwandeling naar toe gaan, dat scheen mogelijk te zijn, maar ze hadden er niet bij vermeld dat het alleen tijdens eb kan.. Je snapt de gvolgen: we waren zeiknat na 5 min over het strand gelopen te hebben en hebben dus maar een taxi gepakt! S avonds hebben we heeeerlijk gegeten bij de Mexicaan, hadden we al de hele reis zin in en we hadden de goede keus gemaakt: het was echt super lekker!! Jammie :)Hierna nog een heerlijke zwijmelfilm gekeken in een bar, The Notebook, en weer heerlijk aan het feit gedacht dat ik nog maar een week verwijderd was van een hereniging met mn vriendje, waar ik stiekem ook wel heeeel erg naar uitkijk hoor ;-)! De laatste dag op Ko Phangan hebben we niet veel boeiends gedaan, alleen aan het einde van de middag een heerlijke sauna gepakt, dat kan soms zo relaxed zijn, zelfs in het warme weer in thailand! S avonds hadden we met eten een heel leuk soort fondue waar je onbeperkt van een buffet vlees, noedels en groenten kon pakken en we hadden zelfs een toetje achteraf: ijsje! Volgende dag zouden we smiddags met de boot naar Ko Tao vertrekken voor onze duikcursus, maar toen we de tickets wilden bevestigen wisten ze ons te vertellen dat de boot niet ging want de golven waren te hoog en dat er maar een maatschappij wel wilde varen.. Wij snapten er niks van, want het waaide een stuk minder dachten wij dan de afgelopen dagen.. Nou, na 5 min werden we met onze neus op de feiten gedrukt, aangezien we op een hele grote boot zaten \, maar wel echt van links naar rechts zwiepten en ik dacht echt dat we het niet zouden overleven! Na 10 minuten was iedereen die op het bovendek zat zeiknat en in paniek en gilde bij elke beweging die de boot maakte! Dit ga je niet geloven, maar ik heb zelfs tot God gebeden of die ons alsjeblieft veilig aan de kant wilde brengen! Gelukkig, na 1,5 uur kwam er een eind aan de helse rit en moesten een hoop mensen toch even slikken zodat ze er niet van alles uit zouden spugen, haha :P Maar goed, we waren veilig aangekomen en eenmaal bij Bans Diving Center kregen we te horen dat we die dag om 17.00uur onze eerste theorieles zouden krijgen! Dit bleek 2,5 uur video te zijn, en het was zooo saai en vermoeiend... S avonds na het eten nog even in ons bedje gestudeerd, was weer nieuw voor ons en ook maar voor 5 min leuk, daarna waren we het alweer zat, haha :P Volgende morgen hadden we weer les, nu kregen we te zien hoe alles met de apparatuur moest etc, dus het was wel een stuk leuker! Smiddags zouden we het zwembad ingaan om te oefenen en een beetje zenuwachtig waren we wel! Eerst in ons duikpak gehesen, wat een strak ding en toen we de tank op ons rug moesten doen vielen we bijna achterover! Wat een gewicht, maar gelukkig was het over zodra je in het water lag! We oefenden wat vaardigheden die we onder de knie moesten krjgen, zoals ademen met een luchttank, je bril vol water laten lopen en weer legen, en dat allemaal onder water! Dat laatste ging bij mij heel vaak fout, waardoor ik heel veel chloor binnen kreeg en uiteindelijk dus best misselijk werd! Daarnaast was het ook nog eens ijskoud en eigenlijk dacht ik savonds tijdens het eten dat het niks voor mij zou zijn, ik kon het niet en vond ik het nou echt zo leuk?? Na overlegd te hebben met mijn duikinstructeur, die op me ingepraat heeft dat ik t absoluut nog een kans moest geven ben ik de volgende morgen vol goede moed opgestaan en gek genoeg was ik niet eens zo zenuwachtig meer! Eenmaal in het water ging het allemaal zo ontzettend goed, zelfs het masker vol laten lopen en legen was goed, en het was echt zoooo gaaf onder water! Ongelofelijk al die vissen die gewoon maar dichtbij je zwemmen en zich helemaal niet bedreigd voelen ofzo! Helaas moesten we na 40 minuten alweer naar boven, maar gelukkig hadden we die dag nog een duik! Tussendoor wel even thee gedronken, want we hoorden wel van onze instucteur dat het in 15 jaar niet zo koud is geweest op Ko Tao! De tweede duik was ook weer super, alles ging goed en opnieuw was de onderwaterwereld geweldig! Smiddags hebben we ons examen moeten doen, wat echt een makkie was, want we konden gewoon met elkaar overleggen en uiteindelijk moesten we het examen ondertekenen met: ik snap nu alle fouten die ik gemaakt heb.. haha, maar goed, we hadden het wel binnen! s avonds waren we echt kapot, want duiken maakt je echt moe! Volgende morgen moesten we weer om 7.30uur klaar staan voor onze derde en vierde duik!! Die waren nog beter dan de twee van de dag ervoor! De derde duik hebben we super mooie vissen gezien, een grote rog en een grote vis waarvan ik de naam ben vergeten, maar het had zoveel kleurtjes ongelofelijk en was wel 1 meter groot! Instructeur zag hem ook niet heel vaak, dus was wel heel gaaf! Vierde duik was misscien nog wel beter, want toen hebben we een echte zeeschildpad gezien, ook van 1 meter groot denk ik! Je visuele vermogen wordt wel een beetje aangetast dus durf het niet met zkergheid te zeggen, maar degene die elke dag duiken zien zo' schildpad ook maar 1 keer per jaar, dus we hadden echt een geluksdag! Het was echt een super ervaring het duiken en ik zou het iedereen ook echt willen aanraden!! Kan er niet over ophouden hoe geweldig het is! Smiddags hebben we ons diploma gekregen, jeohoe en zijn we met de boot en bus terug gegaan naar Bangkok, waar we om 5.15 uur smorgens aan zijn gekomen! Dat is inmiddels vandaag en we hebben vandaag even souvenirs gekocht op de weekendmarkt, wat een groot geval, en zoveel troep ook dat ze verkopen, ongelofelijk! Morgen is ons laatste dagje, want om 2.30uur in de nacht vliegen we terug naar Nederland, het koude Nederland! We hebben echt super veel zin om iedereen weer te zien, dus we kijken er ook wel een beetje naar uit en natuurlijk zien we de meiden van Yacht vrijdag en zie ik papa, mama, nikki, arno en Sander dinsdag op het vliegveld; nit t laat komen he ;-)! Hele dikke kus van mij en ik zie jullie allemaal snel!

ZOEN!

• 18 Januari 2009 - 11:23

Nikki:

Bijnaaaaaa! :D Geniet nog maar goed van je laatste dagje! Misschien dat ik straks nog bel, en anders tot dinsdag!! X

• 18 Januari 2009 - 11:50

Fiona:

Hi Zjossie!

Wat is het snel gegaan en wat hebben jullie het leuk gehad (zo te lezen). Goede terugreis toegewenst en zie je snel!

• 18 Januari 2009 - 12:13

Elisa:

Hey meis,
    Wat gaaf van het duiken en super leuk verhaal weer!
    Fijne reis en tot snel!
    Xxx

• 18 Januari 2009 - 12:21

Anja:

Hai Zjos,

Wat een geweldig einde van een fantastische reis! Een hele goede terugreis en tot dinsdag of woensdag.
    liefs anja

• 18 Januari 2009 - 12:54

Ruben:

Jezus Zjoske, echt wat supergaaf om dat allemaal te lezen zeg. Ik word er echt inderdaad stinkend jaloers van om te horen wat jullie allemaal beleven! Echt Super!

Ruben

• 18 Januari 2009 - 12:54

Ruben:

Ruben

• 18 Januari 2009 - 13:26

Sjoerd:

Ben je mooi op tijd terug voor de eerste vergadering :-).

• 18 Januari 2009 - 15:29

Tessa:

Lief..Super om te lezen.. en stiekem heel blij dat je woensdag weer in Nederland bent! Heb je gemist!
    Geniet nog van je laatste dagje.. en tot snel!!
    Liefs xx

• 18 Januari 2009 - 16:30

Floor G.:

Zjoske!
    Zo te zien vermaken jullie je ook de laatste dagen nog! Het klinkt iig erg goed!
    Heeeeeeele goede reis en groetjes aan Janna!
    liefs floor

• 19 Januari 2009 - 12:00

Dieke:

Klinkt allemaal weer erg goed!Leuk om alles te lezen aangezien ik al een poosje niet zo veel van jullie gehoord had.

tot heel snel!!

Dikke kus!